Re: ktory dysk wybrac

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri 04 Mar 2011 - 13:58:29 MET

On 2011-03-04 13:40, Q wrote:

> pytalem, bo sam mam jedno z tych scierw - 1TB dokladnie
> i on ma 5400 rpm a nie 7200 czy inna, ze juz nie wspomne
> o sylnnej "zmiennej predkosci obrotowej" ;)

Zmienna predkosc obrotowa to wymysl uzytkownikow probujacych zrozumiec
"IntelliPower".

Skad wiesz, ze masz 5400 - masz to w specyfikacji? ;)

Do czego zmierzam, jezeli producent nie okresla parametru X w
specyfikacji, nie ma tez obowiazku by sie do niego stosowac "bo ktos
kiedys zmierzyl". Moze byc i 100% dyskow z 5400, moze byc i 95%

W praktyce nie ma to duzego znaczenia dla uzytkownika domowego. Mam
maila od WD, ktory oficjalnie odradza stosowanie WD Green w raidach,
jezeli poszukacie na forach dot. NAS'a DNS323 D-Linka, znajdziecie tam
mnostwo materialow o problemach z GreenWD (zaznaczam EADS, przy EARS juz
nie mialem tego sprzetu, wiec nie wiem).