Re: energooszczędne chipsety dla Athlonów II serii e?

Autor: Robert <Robert_at_nie.chce.spamu.pl>
Data: Tue 22 Feb 2011 - 20:33:41 MET

Vituniu wrote:

> Hm... AMD 780G... mozna zatem zapytac co jest powodem zmiany?

Pracuję na maszynach wirtualnych. Na razie konfiguracja 8GB DDR2 + ww.
płyta + procesor AMD X2 3800+ (TDP 35W) komfortowo obsługuje 2-3
maszyny. Niedługo będzie to jednak 4-5 maszyn i myślę o modernizacji
sprzętu. W grę wchodzą procesory AMD Athlon II serii e (TDP 45W) +
ewentualnie wymiana płyty i pamięci. Szczególnie, że a) DDR3 pobierają
mniej mocy b) są tańsze niż DDR2 więc wymiana odbyłaby się bezkosztowo.
Ponieważ te procesory pobierają więcej mocy chciałbym to skompensować
nowocześniejszym chipsetem, który wymaga mniej energii. Summa summarum
chciałbym wyjść w okolicach 48W idle i 80W full load na napięciach
nominalnych.

> Tym bardziej nie wiem po co zmieniac?

j.w.

> Marne szanse.

> Na chwile obecna te wymagania spelnia AMD 870 wlasnie.

Ale do 870 potrzebna jest osobna grafika, tak?

Robert