Re: energooszczędne chipsety dla Athlonów II serii e?

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 22 Feb 2011 - 10:32:25 MET

> Dzięki za odzew. Ogólnie jest to obojętne, ale tez nie pytam ponieważ
> nie oczekuję, że płyta będzie jakoś "upośledzona" względem tego co mam
> teraz tj. Gigabyte GA-MA78GM-S2H.

Hm... AMD 780G... mozna zatem zapytac co jest powodem zmiany?

> SLI, USB 3.0 nie jest mi na razie potrzebne - czy będzie w
> przyszłości to nie wiem. Grafika zintegrowana jest tym co
> posiadam teraz i mi wystarcza.

Tym bardziej nie wiem po co zmieniac?

> Gdyby tandem płyta bez grafiki zintegrowanej + zewnętrzna
> grafika posiadał niższy pobór mocy to rozważyłbym go również.

Marne szanse.

> Czy mógłbyś napisać dlaczego wyszło przypadkiem

A jak sadzisz co jest bardziej prawdopodobne:

Zbiera sie zarzad, marketing, czasem tez przypadkowy inzynier i mowia:
a) usiadzmy i stworzmy technologie, zakupmy linie produkcyjne
   i wybudujmy fabryki, zeby robic energooszczedne chipsety, bo
   to jest dobre i ludzie tego wlasnie pragna (a wcale nie chca
   swiecacych wiatrakow, wielkich kolorowych radiatorow i
   dodatkowych 2 FPS)
b) usiadzmy i zaprojektujmy chipset wszystko-majacy... nie..
   po co nowy proces technologiczny... zrobimy to w ramach
   posiadanej juz technologii... ze co? ze bedzie na krawedzi
   samoroztopienia? to chlodzmy go cieklym azotem...
   i sprzedawajmy jak najdrozej, a jak bedzie zapotrzebowanie
   na tansze konstrukcje, to nie projektujmy innego, tylko
   powylaczajmy w tym co sie da, dobra? Ze spadnie
   zapotrzebowanie na moc? Super, to zamiast wiatraka dajcie
   jakas blaszke... tylko zeby tania byla...

;)

Tak, to byla ironia.
Tak, zdazaja sie firmy myslace jak w przypadku a)...
wiekszosc tych firm juz nie istnieje ;)

> i na co zwracać uwagę przy tych chipsetach?

Jak dla mnie?
- mam miec to, czego ja potrzebuje
- nie miec tego, czego nie potrzebuje i potrzebowac nie bede
- ma byc na rynku kilka miesiecy, zeby beta-testerzy (czyli klienci
  zwani bardziej poprawnie marketingowo "entuzjastami") zdazyli
  zaraportowac ewentualne bledy
- dac sie chlodzic pasywnie do rozsadnych temperatur

Na chwile obecna te wymagania spelnia AMD 870 wlasnie.

pozdrawiam,
Vituniu.