Re: energooszczędne chipsety dla Athlonów II serii e?

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Wed 23 Feb 2011 - 14:32:28 MET

> [...]
> płyta + procesor AMD X2 3800+ (TDP 35W) komfortowo obsługuje 2-3
> maszyny. Niedługo będzie to jednak 4-5 maszyn i myślę o modernizacji
> sprzętu. W grę wchodzą procesory AMD Athlon II serii e (TDP 45W) +
> ewentualnie wymiana płyty i pamięci. Szczególnie, że a) DDR3 pobierają
> mniej mocy b) są tańsze niż DDR2 więc wymiana odbyłaby się bezkosztowo.
> Ponieważ te procesory pobierają więcej mocy chciałbym to skompensować
> nowocześniejszym chipsetem, który wymaga mniej energii. Summa summarum
> chciałbym wyjść w okolicach 48W idle i 80W full load na napięciach

Erm... Zaintrygowales mnie. :) Ta maszyna bedzie pracowala na promie
kosmicznym, czy w innych warunkach "reglamentowanych" dostaw
energii elektrycznej?

Bo chyba nie walczysz o te 10W w zwiazku z kosztami miesiecznymi
utrzymania tego w ruchu? ;)

DDR3 faktycznie pobiera mniej mocy, ale... pewnie dolozysz jej wiecej,
ewentualnie bedziesz chcial szybciej taktowac. Oszczednosci wielkiej nie
bedzie.

IMHO wiecej W zaoszczedzisz kupujac przyzwoity zasilacz o wysokiej
sprawnosci, czy dysk twardy o malym apetycie (WD Green chocby)

> Ale do 870 potrzebna jest osobna grafika, tak?

Ano, bedzie. Jak juz pisalem - to chipset spelniajacy _moje_ warunki ;)
Tobie pozostaje wybrac 880G lub starszego 780G z DDR3.
Ewentualnie czekac na nowy proces technologiczny w fabrykach AMD.

Zdaje mi sie, ze 880G ma wiekszy apetyt od 870G ze wzgledu na nieco
mocniejszy zintegrowany rdzen graficzny. To oczywiscie z grafika w trybie
3D, czy beda znaczace roznice w spoczynku - nie wiem.

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Zakladam, ze wiesz co to TDP?