Re: Monitor-wzrok

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Fri 18 Feb 2011 - 20:02:22 MET

Dnia Fri, 18 Feb 2011 15:00:39 +0100, JaromirD napisał(a):

> Nie wiem, jak to jest ogólnie, ale kiedy w grudniu kupowałem eizo,to
> sprzedawca powiedział, że mogę dostać monitor z ramką w każdym kolorze, o
> ile jest to kolor czarny. Mimo, że na stronie eizo występował jeszcze z
> szarą ramką.

A był na stronie dystrybutora (alstor.pl)? Rozumiem słabszą dostępność, bo
teraz większość chce mieć czarny monitor, więc sklepy takie zamawiają, ale
nie rozumiem braku dostępności jeśli dystrybutor ma je w ofercie.

> Podobno czarne ramki zaczęły spełniać jakieś normy (słowa
> sprzedawcy).

Spełniły się słowa Prezesa i czarny przestał być czarny ;)
Ale jest faktem, że normy TCO od jakiegoś czasu są coraz bardziej liberalne
jeśli chodzi o ergonomię, a coraz bardziej restrykcyjne jeśli chodzi o
"ekologię". Cudzysłów zamierzony, ale nie chce mi się rozwijać dygresji.
Sprzedawca miał rację, kiedyś żeby monitor spełniał ówczesną normę TCO,
ramka nie mogła być ani zbyt ciemna, ani zbyt błyszcząca. Dzisiejsze normy
TCO dopuszczają takie ramki, co wcale nie znaczy, że nagle przestały być
męczące dla oczu.

--
GLaF