Re: Monitor-wzrok

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Fri 18 Feb 2011 - 20:16:01 MET

GLaF wrote:

> A był na stronie dystrybutora (alstor.pl)? Rozumiem słabszą dostępność, bo
> teraz większość chce mieć czarny monitor, więc sklepy takie zamawiają, ale
> nie rozumiem braku dostępności jeśli dystrybutor ma je w ofercie.

> Spełniły się słowa Prezesa i czarny przestał być czarny ;)
> Ale jest faktem, że normy TCO od jakiegoś czasu są coraz bardziej
> liberalne jeśli chodzi o ergonomię, a coraz bardziej restrykcyjne jeśli
> chodzi o "ekologię". Cudzysłów zamierzony, ale nie chce mi się rozwijać
> dygresji. Sprzedawca miał rację, kiedyś żeby monitor spełniał ówczesną
> [...]

Przyznam, że nie padłem na to, żeby sprawdzić wtedy stronę dystrybutora.
Przyjąłem, że jak jest taka wersja na polskiej stronie eizo, to w sklepie
też będzie.
A z ramkami teraz jest tak, jak z błyszczącymi matrycami: przez kilkanaście
lat producenci starali się ograniczyć ilość odblasków od ekranu i chwalili
się skutecznością warstw antyodblaskowych w swoich monitorach. Aż nagle
okazało się, że to wszystko było niepotrzebne a odblaski wcale nie są
męczące i szkodliwe.