Re: Monitor-wzrok

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Fri 18 Feb 2011 - 12:52:34 MET

On Tue, 1 Feb 2011, Irokez wrote:

> [...]
[...]
> Fajne.
> EIZO S2231W - patrzę na wprost i widzę lekko odstające od szarości reszty
> pionowe prązkowane paski, które okazały się złożone z czerwieni

  Ale to może być "zasługa" używania zbyt dużych pikseli - po prostu gołym
okiem widać subpiksele, i tego nie da się "naprawić" inaczej niż przez
użycie matryc o gęstościach co najmniej stosowanych w netbookach :D
  Cofnij się od monitora na jakieś 1.5 - 2 metry, przyjmując że monitor ma
miedzy 75 a 100 DPI, zejdziesz poniżej rozmiaru kątowego osiąganego
dla "odległości najlepszego widzenia" (przyjmowanej za ~30 cm)
i szacowanych wtedy 300DPI. Sekunda kątowa wychodzi czy jakoś tak.
  Jak "minipaski" znikną, to znaczy że jedyny błąd bierze się z konstrukcji
i jest nie do przejścia przy tak dużych pikselach.

> Nie mam innego w tej chwili na test monitora.

  Pożycz czyjegoś notebooka, zaraz Ci się humor poprawi ;)
(szansa że znajdziesz notebooka nie-TN jest dość mała)

pzdr, Gotfryd