Re: Monitor-wzrok

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Fri 18 Feb 2011 - 20:29:14 MET

Dnia Fri, 18 Feb 2011 12:52:34 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
>
> Ale to może być "zasługa" używania zbyt dużych pikseli - po prostu gołym
> okiem widać subpiksele, i tego nie da się "naprawić" inaczej niż przez
> użycie matryc o gęstościach co najmniej stosowanych w netbookach :D
> Cofnij się od monitora na jakieś 1.5 - 2 metry, przyjmując że monitor ma
> miedzy 75 a 100 DPI, zejdziesz poniżej rozmiaru kątowego osiąganego
> dla "odległości najlepszego widzenia" (przyjmowanej za ~30 cm)
> i szacowanych wtedy 300DPI. Sekunda kątowa wychodzi czy jakoś tak.
> [...]

Test polega na tym, żeby nie widzieć pionowych pasków. Jeśli monitor nie
miesza kolorów w odpowiednich proporcjach, to ani mały piksel, ani dość
duża odległość nie pomoże. Na telefonie "rzeźnik" jest tęczowy (oczywiście
przyciąłem obraz, żeby nie było przeskalowania), na monitorze wyraźnie
dominuje szarość, ale kolorowe paski (pionowe) też widać (Eizo S1932).

--
GLaF