Re: Jaka platformę na dziś - raczej nie mam czasu czekać

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Tue 15 Feb 2011 - 15:05:49 MET

Dnia 15-02-2011 o 14:15 diverek napisał na pl.comp.pecet:

> Hmm nie jestem aż tak w temacie, ale no jeśli to rzeczywiście byłaby
> prawda to chyba byłoby nieźle. Podobno Ivory ma siedzieć na 2011? Czy
> się mylę?
> Myślałem właśnie o płycie na P67. Napędy raczej standardowo, ten Seagate
> 7200.11,którego mam, jakiś pewnie jeszcze jeden 1TB na SATA2-3 dokupię i
> nagrywarka DVD-R/RW tudzież później może Blueray...
> Sprzedawcy zapytam, chociaż wątpię by aż tak poszli mi na rękę
> (Komputronik).

To będzie jeszcze jeden procesor Intela, bo ja słyszałem o Ivy Bridge :)
Z tego co mi wiadomo, pozbawione błędu są tylko SATA 6Gb/s.
Wszystko wskazuje na to, że Ivy Bridge będą na LGA 1155.

Przejdźmy do istoty problemu. Ja również wychodzę z założenia, że jak
kupować sprzęt to najnowszej generacji (aby można było rozbudować ?)
Jednak rzeczywistość jest z reguły inna. Kupujemy taki na jaki nas stać,
i czekamy aż się zestarzeje, a wtedy kupujemy i tak prawie wszystko nowe.
Nie lubię wyższych modeli na AM3 ze względu na dużą "prądożerność", ale
jak do tej pory, da się tam jeszcze włożyć sześciojajowe procesory.
Nie lubię również procesorów Intela za cenę, choć nie można im odmówić
wydajności. Nie jest ona jednak współmierna do ich cen (również płyty).
Patrząc natomiast na płytę główną, którą wybrałeś jesteś albo entuzjastą
komputerowym, albo masz niezły gest, ponieważ taka płyta (jej budowa i
funkcje) normalnemu użytkownikowi do niczego się nie przydadzą.

W takim razie, może powinieneś zdecydować się na i5-2500? Wszyscy
producenci zadeklarowali zamianę na inną płytę lub zwrot pieniędzy.
A oto co piszą na ten temat sprzedawcy (cytuję ze strony Agito.pl):

Opis problemu chipsetow serii 6:

Płyty główne oparte o chipsety Intel serii 6 działają poprawnie z dwoma
urządzeniami SATA (urządzenia należy podłączyć do złącz oznaczonych jako
SATA3_0 oraz SATA3_1). Obecnie dostępne chipsety w rewizji B2 nie generują
ABSOLUTNIE żadnych problemów, które mogłyby prowadzić do jakichkolwiek
zakłóceń w pracy systemu komputerowego. Z informacji podanych przez firmę
Intel wynika również, że problemy ze złączami SATA 2 mogą wystąpić jedynie
na stosunkowo niewielkim odsetku chipsetów (około 5%) i w znacznej
większości przypadków wystąpią dopiero po dłuższym czasie użytkowania
kontrolera.

Wymiana zakupionych płyt głównych:

Osoby które zakupiły lub w najbliższych dniach dokonają zakupu płyt
głównych GIGABYTE z chipsetem Intel z rodziny 6 (P67/H67) w steppingu B2 i
zarejestrują zakupione płyty na stronie http://www.gigabyte.pl/media/1699
do 30 Marca 2011r., będą mogły wymienić posiadane płyty na wolne od wady
po pojawieniu się się na rynku chipsetów w nowej rewizji B3. Każdy
zarejestrowany na stronie użytkownik zostanie poinformowany drogą mailową
o możliwości i sposobie wymiany płyty głównej

--
WiesłaW
Opera Mail