Re: Jaka platformę na dziś - raczej nie mam czasu czekać

Autor: diverek <USUN_divek_TO_at_op.pl>
Data: Tue 15 Feb 2011 - 15:48:29 MET

W dniu 2011-02-15 15:05, WiesłaW pisze:

> To będzie jeszcze jeden procesor Intela, bo ja słyszałem o Ivy Bridge :)
> Z tego co mi wiadomo, pozbawione błędu są tylko SATA 6Gb/s.
> Wszystko wskazuje na to, że Ivy Bridge będą na LGA 1155.

Ivy Ivy :) Rzeczywiście Ivory to coś z myszkami albo klawiaturami mi się
kojarzy :)

> Przejdźmy do istoty problemu. Ja również wychodzę z założenia, że jak
> kupować sprzęt to najnowszej generacji (aby można było rozbudować ?)
> Jednak rzeczywistość jest z reguły inna. Kupujemy taki na jaki nas stać,
> i czekamy aż się zestarzeje, a wtedy kupujemy i tak prawie wszystko nowe.

Powiedzmy, że stać mnie i na AM3 a tym bardziej na Intela :)

> Patrząc natomiast na płytę główną, którą wybrałeś jesteś albo entuzjastą
> komputerowym, albo masz niezły gest, ponieważ taka płyta (jej budowa i
> funkcje) normalnemu użytkownikowi do niczego się nie przydadzą.

Hmmm. Płyta świetnie i pięknie wykonana, dobrze zaprojektowana, wygląda
na stworzoną do O/C. Funkcje jak w każdej innej P67. Szczerze mówiąc nie
widzę co ona ma takiego extra czego nie mają inne? Różnica między
podobną MSI niespełna 100zł. Chyba, że miałeś na myśli płyty na H67?

> [...]
>
> Płyty główne oparte o chipsety Intel serii 6 działają poprawnie z dwoma
> urządzeniami SATA (urządzenia należy podłączyć do złącz oznaczonych jako
> SATA3_0 oraz SATA3_1). Obecnie dostępne chipsety w rewizji B2 nie generują
> ABSOLUTNIE żadnych problemów, które mogłyby prowadzić do jakichkolwiek
> zakłóceń w pracy systemu komputerowego. Z informacji podanych przez firmę
> Intel wynika również, że problemy ze złączami SATA 2 mogą wystąpić jedynie
> na stosunkowo niewielkim odsetku chipsetów (około 5%) i w znacznej
> większości przypadków wystąpią dopiero po dłuższym czasie użytkowania

No właśnie, grzebałem grzebałem i nie mogłem namierzyć w czym tkwi problem.
...działają poprawnie z dwoma urządzeniami SATA - chodzi tu o SATA w
ogóle czy tylko o SATA2 ? Jak to rozumieć?

> Wymiana zakupionych płyt głównych:
>
> Osoby które zakupiły lub w najbliższych dniach dokonają zakupu płyt
> głównych GIGABYTE z chipsetem Intel z rodziny 6 (P67/H67) w steppingu B2 i
> zarejestrują zakupione płyty na stronie http://www.gigabyte.pl/media/1699
> do 30 Marca 2011r., będą mogły wymienić posiadane płyty na wolne od wady
> po pojawieniu się się na rynku chipsetów w nowej rewizji B3. Każdy
> zarejestrowany na stronie użytkownik zostanie poinformowany drogą mailową
> o możliwości i sposobie wymiany płyty głównej

No to jest bardzo istotna informacja i chyba jednocześnie odpowiedź
dlaczego tych płyt nigdzie nie można dostać (tłuką rev.B3 ?)

--
Pozdrowienia
diverek