Re: DDR2 - czy to 400 czy 800MHz?

Autor: GAD Zombie <gad_at_USUN.gad.USUN.art.pl>
Data: Tue 15 Feb 2011 - 14:57:54 MET

W dniu 2011-02-10 18:16, WiesłaW pisze:
> Ani Sandra, ani tym bardziej CPU-Z nic Ci nie powie, jeĹĽeli nie zrozumiesz
> istoty rzeczy. Sandra już wskazała co to za pamięci. 400Mt/s to nic innego
> jak PC2-3200, czyli inaczej błędnie opisywane jako 400MHz. Błędnie dlatego,
> że 400Mt/s nie można traktować jako częstotliwości. Upraszczając, jest to
> częstotliwość szyny pamięci razy dwie operacje podczas cyklu zegara
> taktującego-czyli raczej szybkość transferu danych, oznaczana jako DDR2-400
> lub rzadziej PC2-400. CPU-Z powinien pokazać 200 MHz jako rzeczywistą.

> [...]

Dzieki, znawca tematu nie jestem, wiec z gory przyznaje, ze nie wiedzialem.
Jednak Sandra wypisala zupelne bzdury, zupelnie nie wiadomo skad,
poniewaz okazalo sie, ze te pamieci to 667, czyli 333*2. Skad Sandra
wziela powyzsza informacje to nie wiem, ale na temat maksymalnej ilosci
pamieci na plycie tez wypisala bzdury, bo podane jest max 2GB na plycie,
a w specyfikacji plyty wyraznie jest napisane, ze sa 4 sloty po max. 4GB
na jeden, czyli w sumie max 16GB. Juz sam fakt, ze mam wpieta kosc 1GB
do jednego z 4 slotow daje sygnal, ze co najmniej 4GB moglbym tam wlozyc.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/