Re: Komputer do obróbki zdjec do 3 tys

Autor: maX <averwywalto_at_interia.pl>
Data: Sat 29 Jan 2011 - 02:12:06 MET

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1pj2f2ijixh2q.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...

> Nie wiem, jak duże zdjęcia obrabiasz. Ja pracuję w CS3 robiąc DTP i
> znacznie
> mi się komfort pracy poprawił od momentu, kiedy ramu mam 8 GB.

Alternatywnie, jeśli to da zauważalny wzrost wydajności, mozna nawet wsadzić
16 GB RAM. Dodatkowe 8 GB to w Proline ok. 250 zł:
http://www.proline.pl/?p=GR1333D364L9/8GDC
http://www.proline.pl/?p=KVR1333D3N9/4G

> Nie wiem tylko, czy spokojnie nie starczyłby Ci ASUS GF210 512MB 64bit
> PCI-E
> Silent (http://www.proline.pl/?p=ASUS+GF210+512+S)

Wystarczyłaby. No chyba że te programy korzystają z karty graficznej do
akceleracji obliczeń, wtedy wydajność grafy też się liczy.

> Jak masz magazyn i miejsce na backup, to zepnij te dwa dyski w RAID0.

Alternatywnie, za te w/w 250 zł można też dorzucić kolejne dwa Samsungi F3
500GB i połączyć wszystkie 4 dyski w RAID0 (choć tu dochodzą kwestie
zwiększonego ciepła, hałasu i poboru mocy).
Ale tu już trzebaby sprawdzić empirycznie co da najwyższy wzrost
wydajności - 16 GB RAM, 4 HDD w RAID0 czy dysk SSD.

> Ale
> _tylko i wyłącznie_ pod warunkiem, że miejsce na backup i sensowną
> politykę
> robienia kopii zapasowych masz.

To płyta na chipie Intela, zapewne oferuje Matrix RAID, więc z końcówek obu
dysków można zrobić RAID1 (czyli mieć równocześnie RAID0 i RAID1 na dwóch
dyskach).

.