Re: Komputer do obróbki zdjec do 3 tys

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu 27 Jan 2011 - 16:59:14 MET

Dnia Thu, 27 Jan 2011 14:23:32 +0100, abs napisał(a):

(ciach...)

> Jeśli tak to ok, zaraz zmodyfikuję.

Nie wiem, jak duże zdjęcia obrabiasz. Ja pracuję w CS3 robiąc DTP i znacznie
mi się komfort pracy poprawił od momentu, kiedy ramu mam 8 GB.

> Jest pasywna :)

Nie wiem tylko, czy spokojnie nie starczyłby Ci ASUS GF210 512MB 64bit PCI-E
Silent (http://www.proline.pl/?p=ASUS+GF210+512+S)

> Niestety. wsadzenie rozsądnego SSD spowoduje przekroczenie budzetu. Dlatego
> wybralem proste rozwiazanie - jeden dysk na system i programy a drugi na
> baze Lightrooma, swap Photoshopa i rozne inne swapy. Chociaż przy 8 GB ram
> mam nadzieję zbyt często ze swapów nie korzystać. Magazyn to jeszcze inna
> historia ale to już jest.

Jak masz magazyn i miejsce na backup, to zepnij te dwa dyski w RAID0. Ale
_tylko i wyłącznie_ pod warunkiem, że miejsce na backup i sensowną politykę
robienia kopii zapasowych masz.

[ Tylko głupcy się nie zmieniają.                            (G. Zapolska) ]