Re: minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue 30 Nov 2010 - 20:26:54 MET

Dnia Tue, 30 Nov 2010 14:55:31 +0100, Tomek Głowacki napisał(a):

> Tak, normalnie położony, nie uszkodzony kabel cat.5e udźwignie
> gigabitowy ethernet. Do 100 metrów.
>
> Istotny jest tak sposób ułożenia, jak i miejsce ułożenia, choć w domu
> musiałbyś mieć jakiś straszny bałagan kablowy w ścianach i bóg wie co w
> okolicy aby położona skrętka 5e nie ruszyła ze względu na zakłócenia.

Z czystej ciekawości - jaki wpływ na parametry transmisji może mieć sposób
prowadzenia kabla? Mam na myśli, zagięcia, wygięcia, mocne załamania (u mnie
skrętka pęta się dość luźno, inna sprawa, że kable mam puszczone dosyć luźno
i bez żadnych rynienek - nie będę w wynajmowanym mieszkaniu rył komuś ścian
;D) i nie są przesadnie długie (do 4 metrów). Gigabit poszedł od strzału i
ani myśli przestać.

[ Bądź uczynny, pomagaj innym... a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to, co  ]
[ dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem.      (demotywatory.pl) ]