Re: minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T

Autor: Tomek GÅ‚owacki <t_gl_nospam_wyalto_at_wytnijto_o2.pl>
Data: Tue 30 Nov 2010 - 14:55:31 MET

W dniu 2010-11-29 20:47, Piotr Wozniacki pisze:

> Mam więc do Was pytanie: czy wiecie z własnego doświadczenia, że
> kilkunastometrowy kabel Cat5e _powinien_na_100_% dawać 1GBps, czy
> powtarzacie tylko zasłyszane opinie? Bo faktem jest, że dwa różne kable
> o tej długości nie działają, a 2-metrowe - łaczą 1GBps bez problemu!
>
> Ewentualnie, macie jakieÅ› inne sugestie?

Tak, normalnie położony, nie uszkodzony kabel cat.5e udźwignie
gigabitowy ethernet. Do 100 metrów.

Istotny jest tak sposób ułożenia, jak i miejsce ułożenia, choć w domu
musiałbyś mieć jakiś straszny bałagan kablowy w ścianach i bóg wie co w
okolicy aby położona skrętka 5e nie ruszyła ze względu na zakłócenia.

Pozdr,
Tomek