Re: AP jako odbiornik.

Autor: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto_at_wytnijto_o2.pl>
Data: Tue 30 Nov 2010 - 15:00:20 MET

> "tarnus" 4cf4e674$0$27038$65785112@news.neostrada.pl
>
>> Np. TP-link WR543G AP/APC
>
> Popieram -- jest dobry i tani.
>
> Ma dwa tryby:
>
> AP Client Router WISP Client Router
> AP Router Wireless Broadband Router
>
> I należy go ustawić w tym górnym. :)

Ale ma sporą wadę. Tryb AP Client niestety, nie jest przezroczysty. To
znaczy, że owszem, połączy się do istniejącej sieci WiFi jako klient,
ale po stronie LANu kablowego jest już inna sieć, a między LANami
robiony jest NAT.

W 99% przypadków w takim zastosowaniu, będą to dwa NATy po sobie - jeden
na tym AP kliencie, drugi na routerze spinającym nas z internetem. Nie
jest to zbyt dobry patent, bo amator dobrze sobie tego nie skonfiguruje
i będzie narzekał, że coś nie działa.

Może jest jakiś firmware do tego TP-linka który umożliwia tryb
przezroczysty AP client, ale ja nie znalazłem.

Za to Linksys WRT54GL z Tomato nie ma z tym problemu.

Pozdr,
Tomek