Re: minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Mon 29 Nov 2010 - 21:16:31 MET

Dnia 29.11.2010 Piotr Wozniacki <p.wozniacki@wp.pl> napisał/a:

> Fachowiec, któremu to zadanie powierzyłem, odwiedził mnie 2-krotnie, i za
> każdym razem - przyznaję to ze szczerym uznaniem - nie szczędził wysiłków,
> aby znaleźć przyczynę niemozności uzyskania gigabitowego połączenia.
> Zamontował (i zmarnował) niezliczoną liczbę wtyków RJ-45; sprawdzał
> wielokrotnie kabel specjalistycznym miernikiem - i nic, nadal tylko 100
> Mbps... Zmontował nawet podobnej długości swój własny kabel (również Cat5e,
> ale z drutami - mój ma linki) - i ten także nie "zagadał" !
>
> Postanowiliśmy, że zakupi i zmontuje dla mnie odpowiedniej długości kabel
> [...]

Walnięty kabel, skoro fachowiec umiał zrobić kabel podobnej długości - sprawny
to nie wiem czemu miałby zrobić zły z tego drutu co masz w ścianie,
kabel za pewne prześwietlony więc to nie jest machaniczne jego uszkodzenia.
Więc zapewne nie trzyma jakiejś normy tłumienia, opóźnienia itd, pewnie
idzie to wyjaśnić jakimś wspomnianym we wątku testerem, ale można stwierdzić:
ok walnięty, może się da ustalić na którym metrze jest uszkodzenia, wtedy może
nie trzeba pruć całej ściany, a oddłubać kawałek.

No i masz nauczkę na przyszłość: wygóglaj 'peszel' ;)