Re: ktory z laptopów serii Tx ?

Autor: michalek <m.michales_at_gmail.com>
Data: Wed 17 Nov 2010 - 20:27:31 MET

"1634Racine" <1634@Racine.pl> wrote in message
news:ic14bp$cn6$1@inews.gazeta.pl...
> michalek in news:ibuf1a$sed$1@mx1.internetia.pl
> [...................]
>
> jak rozumiem - matowa.

Przecież napisałem - wszystkie T4x i T6x były matowe.
> 15" ?
A co Cię tu dziwi? Były Thinkpady 14" były też 15"

> Jak kąty widzenia? Bo to pewnie nie jest matryca ips... Więc VA? Moze
> jednak i niestety TN?
Kąty mało mnie obchodzą. Siedzę sam (a nie grupowo) przy komputerze
i łażę dookoła niego. Dla mnie dobre. Chcesz konkretów to szukaj
na witrynie IBM/Lenovo albo ThinkWiki (linka ktoś ty Ci podawał).

> LED - koniecznie musi byc w kupowanym przeze mnie. Jest?
To szukaj nowych komputerów. Piszesz że szukasz ekonomicznego zakupu
a ządasz technologii z ostatnich lat.

> dysk - jak dla mnie, to 100 giga juz może byc.
To bez problemów zainstalujesz wiekszość dysków.

> No wlasnie - jak jest z wymiana dyskow w thinkpadach [wszelkich]?
> Mnie interesuje co najmniej 100 giga na starcie. Ale z mozliwoscia
> powiekszenia: do 200/250 - sa takie?
Są nawet 320GB a możesz dodać jeszcze drugi dysk zamiast CD/DVD jak
dokupisz kieszeń UltraBay (za ok.70-120zł). Taką kieszeń możesz dokupić
w standardzie PATA (wtedy są tańsze) albo SATA (wtedy są droższe, ale
tańszy będzie dysk, więc może się bardziej opłacić).

 Pewnie nie, pewnie od okolo 300 w gore.
> Wiesz moze jaki jest koszt orientacyjny/mniej wiecej?

A to juz sprawdź sobie sam na Allegro, czy giełdzie komputerowej.
Ceny wiadomo zależą od firmy, nowy/używany (niektórzy uważają że
nie należy kupować używanych dysków)

> I na jakie ograniczenia zwracac uwage? PATA - czyli IDE/ATA jak mniemam.
> No OK, czyli nie pasuja SATA. Nie szkodzi. Bedzie powiekszane do PATA.
> Jakis problem?

Problem jedynie taki jaki opisany jest na forach "laptopowych" - dyski
większe
niż 100GB będą w komputerach T43 powodować zgłoszenie przez BIOS błedu
a potem system startuje normalnie (jeśli masz zwyczaj hibernowania komputera
to miesiącami możesz tego błędu nie zobaczyć).
Nie utrudnia pracy tylko niektórych drażni.
Jak tu juz ktoś skorygował moją wcześniejszą informację błąd ten nie pojawia
się w T40 do T42.