Re: Przerobić drukarki na wifi

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Mon 15 Nov 2010 - 00:03:09 MET

Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości
news:ibpon9$pl0$1@mx1.internetia.pl...

> Poto by uwolnić się od plątaniny kabli.
> Chce drukarki mieć na wifi bo staną w pomieszczeniu z dala od komputerów i
> jeszcze gdybym miał ciągnąć kable to cala operacja w ogole nie miala by
> sensu.

Kabel od drukarki ciągniesz do rutera a nie do komputera. Wi-Fi jest
stanowczo przereklamowane. I jeśli masz wiele sieci w okolicy będą sobie
nawzajem przeszkadzać, a wtedy transfer bardzo spada. Jeśli nie musisz, nie
bierz sobie kłopotu na głowę. Poza tym ten ruter ma bardzo słąbe parametry.

> To juz sprawdzilem i moje drukarki są wspierane.

To jedno mamy z głowy

> Bardziej chodziło mi o to że to jest także router i czy nie bedzie się
> gryzł z moim właściwym routerem.

Sprawdż czy może pracować w trybie zwykłego rozgałęźnika, bez zmiany adresu
IP. Czasem to się nazywa bridge albo access point.

> To do czego odnosi się zapis w instrukcji:
> Printing Methods: Peer-to-Peer (PTP), Windows LPD printing

PTP to bezpośrednie połączenie drukarki z komputerem. 1:1. Odpada w wypadku
kilku drukarek czy komputerów. Wtedy musi być jakaś centrala.