Re: Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?

Autor: knrdz <proemld_at_vagrevn.cy>
Data: Fri 12 Nov 2010 - 12:25:46 MET

Marek pisze:

> Tak oczywiście - dlatego moje "prawie". Link dałeś do kart graficznych
> akurat.

Tak, dałem do kart graficznych i tylko zapomniałem dodać (bo myślałem że
to oczywiste), że podane wartości dotyczą poboru mocy całego
współczesnego komputera (z core i7 i 6 GB RAM) wyposażonego w daną kartę
<http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-460-gf104-fermi,2684-5.html>.
Do tego pobór mocy w takich testach jest zwykle mierzony po stronie AC,
więc w rzeczywistości zasilacze obciążone są jeszcze o 10-20% mniej, a
przy obciążeniu mniejszym niż 20% maksymalnego nawet normy 80plus nie
zapewniają wysokiej sprawności. Może się więc zdarzyć że przesadzenie z
nadwyżką mocy nie obniży wcale głośności zestawu (bo zasilacze 300W i
słabsze też mogą być bardzo ciche), a zwiększy zużycie prądu o 15% bo
zamiast sprawności 80% będzie on osiągał zaledwie 60% nawet mimo
posiadania certyfikatu 80plus.