Re: wentylator zasilacza się kończy?

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 23:30:43 MET

W dniu 11.11.2010 11:56, Piotr Wozniacki pisze:

> Odgrzewam wątek, bo mam jeszcze do Was pytanie:
>
> - w którą stronę powinno przepływać powietrze w zasilaczu takim, jak mój
> Tagan (wentylator na dolnej ściance, z tyłu tylko perforacja)?

Są różne patenty. Pierwotnie zasilacz ATX miał dmuchać z zasilacza
prosto na radiator procesora - powietrze miało być zasysane przez
zasilacz, chłodzić go, potem jeszcze chłodzić radiator procesora i
wreszcie wylatywać z obudowy gdzie się da.

Nie sprawdziło się.

> Rozsądek i teoria podpowiadają, że - zwłaszcza przy montażu w górnej
> części obudowy, tuż nad CPU - powietrze powinno być zasysane przez
> wiatrak zasilacza, i wydalane na zewnątrz...
>
> Moj Tagan jednak, jak się okazało, od nowości dmuchał do środka
> komputera! Odwróciłem wentylator aby to zmienić, ale nie jestem pewien,
> czy dobrze zrobiłem.

Przypuszczam, że nie będzie to miało w praktyce większego znaczenia.
Najważniejsze jest to, żeby był odpowiedni przepływ powietrza przez
obudowę. A czy najpierw przechodzi przez zasilacz czy przez całą resztą
- nie ma większego znaczenia.