Re: wentylator zasilacza się kończy?

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 11:56:24 MET

"Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> wrote in message
news:4c860370$0$27036$65785112@news.neostrada.pl...
> Bardzo proszę o radę w dość banalnej sprawie, w któej nie mam jednak
> doświadczenia.
>
> Mam sobie 4-letni, całkiem jeszcze żwawy komputer - i nie chaciałbym do
> niego dokładać bo za rok-dwa planuję "wymianę pokoleniową" całości.
>
> Tymczasem jednak wentylator w zasilaczu (Tagan 530W) zaczyna coraz
> bardziej hałasować... Chyba najlepiej opisuje ten hałas słowo "cykanie"
> albo "grzechotanie"; nie jest to ciągłe wycie zatartego łożyska ślizgowego
> ani głośny stuk uszkodzonego łozyska kulkowego (nie wiem zreszta, jakie
> [...]

Odgrzewam wątek, bo mam jeszcze do Was pytanie:

- w którą stronę powinno przepływać powietrze w zasilaczu takim, jak mój
Tagan (wentylator na dolnej ściance, z tyłu tylko perforacja)?

Rozsądek i teoria podpowiadają, że - zwłaszcza przy montażu w górnej części
obudowy, tuż nad CPU - powietrze powinno być zasysane przez wiatrak
zasilacza, i wydalane na zewnątrz...

Moj Tagan jednak, jak się okazało, od nowości dmuchał do środka komputera!
Odwróciłem wentylator aby to zmienić, ale nie jestem pewien, czy dobrze
zrobiłem.

Wasze opinie?