Re: Pytanie o sens stosowania SSD

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Mon 08 Nov 2010 - 09:50:24 MET

W dniu 2010-11-08 07:27, Tomasz Bątor pisze:

> Właśnie w takich przypadkach SSD pokaże swoją przewagę.

Hmmm... no to chyba będę musiał zaryzykować :-)

> Praca biurowa =
> obciążony system (antywirus, firewall, najróżnieszego rodzaju dodatki -
> wszystko jeździ po dystku non-stop). Nie mogę się doczekać, kiedy w mojej
> firmie wreszcie ktoś wpadnie na pomysł takiego upgrade, czasem muszę czekać
> kilka minut na otwarcie parumegowego .doca.

Właśnie takie opinie słyszałem i właśnie one zadziałały ... w drugą
stronę niż intencja jaką miałeś pisząc to. A dlaczego? Otóż
przeprowadziłem próbę otwarcia kilku plików *.doc. Miały one 17,12 i 10M
i otwierały się może pół sekundy do sekundy. Z jednej strony faktycznie
antywirus cały czas coś robi, z drugiej - duży plik doc to dostęp
sekwencyjny właśnie. Przypuszczam, że to zły materiał do wykazywania
przewagi SSD. Szkoda, że nie ma wypożyczalni SSD przed podjęciem decyzji
o zakupie :-)

> Nie mam statystyk, mogę się tylko podpierać logiką i doświadczeniem. A te
> podpowiadają, że to transfery sekwencyjne mają tylko pomiarowe znaczenie.

Ok,sam podobnie spekuluję jednakże szukałem potwierdzenia u kogoś jeszcze.

> Nie. W przeciągu wielu lat miałem HDD z transferem od 20 MB/s do 100 MB/s i
> zawsze problem z systemem był taki sam - jeżdzenia po dysku nie da się
> wyeliminować. Dopiero SSD rozwiązał problem.

Może krótkie wyjaśnienie mojej pewnej nieufności w stosunku do SSD.
Jakiś czas temu przesiadłem się też z takiego dysku jaki opisujesz na
inny lecz również HDD (SSD były zbyt drogie) no i różnica była większa
niż zauważalna - jeśli nie powiedzieć "drastyczna". Mówię o odczuwalnym
komforcie pracy na sprzęcie - pomiary to tylko potwierdziły. No i w
związku z tym zastanawiam się czy przesiadka na SSD w takich
okolicznościach też wywoła moje "wow".

> Obawiam się, że o tym będziesz mógł się się przekonać jedynie empirycznie,

No właśnie - pewnie tylko to pozostaje ...

Oczywiście filtruję wiadomości :-)

Dziękuję za informacje.