Re: Pytanie o sens stosowania SSD

Autor: Grzegorz Krukowski <registered.user_at_op.pl>
Data: Mon 08 Nov 2010 - 09:39:31 MET

On Mon, 8 Nov 2010 07:27:00 +0100, Tomasz Bątor <mis@koralgol.pl>
wrote:

[..]

>Właśnie w takich przypadkach SSD pokaże swoją przewagę. Praca biurowa =
>obciążony system (antywirus, firewall, najróżnieszego rodzaju dodatki -
>wszystko jeździ po dystku non-stop). Nie mogę się doczekać, kiedy w mojej
>firmie wreszcie ktoś wpadnie na pomysł takiego upgrade, czasem muszę czekać
>kilka minut na otwarcie parumegowego .doca.

Co ty w nim masz, że tyle czekasz na niego?

[...]

>Nie mam statystyk, mogę się tylko podpierać logiką i doświadczeniem. A te
>podpowiadają, że to transfery sekwencyjne mają tylko pomiarowe znaczenie.

Eee, to zależy co robisz ;) Przy naprawdę dużych plikach, obrabianych
linowo to właśnie te transfery są istotne - źródło na jednym dysku,
lokalizacja docelowa na drugim i jazda! Nawet przy pracy na tym samym
dysku przy dużym buforze dyski sobie radzą. Oczywiście nie pracuje się
wtedy na dysku systemowym, bo to zabija jakąkolwiek wydajność.

--
Grzegorz Krukowski