Re: zaawansowany router dla domu

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Sun 07 Nov 2010 - 16:39:48 MET

W dniu 07.11.2010 22:17, Remek pisze:

> Tylko tyle. Jest to oczywistą nieprawdą. Podłączenie się do
> niezabezpieczonej sieci z przydziałem IP przez DHCP trudno nawet nazwać
> włamaniem. W pewnych warunkach użytkownik może nawet o tym nie wiedzieć, bo
> AP podłaczy się sam. Konkludując. DHCP to wręcz zaproszenie do
> nieautoryzowanego korzystania z sieci.

Bzdura. DHCP to tylko ułatwienie dla legalnego korzystania z sieci - a
nie utrudnienie dla nielegalnego korzystania.

Po prostu ignorujesz serwer DHCP i ręcznie wpisujesz parametry tak,
jakby tego DHCP nie było.

Blokowanie po MAC już jest nieco pewniejsze, ale tylko nieco - biorąc
pod uwagę, że MAC można w niektórych urządzeniach zmienić.