Re: zaawansowany router dla domu

Autor: Remek <dupa_at_gmail.com>
Data: Sun 07 Nov 2010 - 22:17:22 MET

Użytkownik "miab" napisał:

> W połączeniu z mac-adresami i blokada par spoza puli znacznie utrudnia.

W połączeniu z szyfrowaniem i paroma innymi rzeczami. A co jeśli nie w
połączeniu? Jeśli zastosujemy prostą identyfikację po MAC i IP (bez DHCP) w
połączeniu z szyfrowanym połączeniem to włamanie będzie łatwiejsze? Ja
odnoszÄ™ siÄ™ wprost do twierdzenia:

"Lokalny serwer DHCP pozwala na przydział konkretnym użytkownikom właściwych
adresów IP co w powiązaniu ze ścisłą kontrolą uniemożliwia dostęp do sieci
osobom niepożądanym"

Tylko tyle. Jest to oczywistą nieprawdą. Podłączenie się do
niezabezpieczonej sieci z przydziałem IP przez DHCP trudno nawet nazwać
włamaniem. W pewnych warunkach użytkownik może nawet o tym nie wiedzieć, bo
AP podłaczy się sam. Konkludując. DHCP to wręcz zaproszenie do
nieautoryzowanego korzystania z sieci.

Remek