Re: Matrix RAID - wydajnosc

Autor: raviz <ravizusunto_at_vp.pl>
Data: Mon 11 Oct 2010 - 23:07:26 MET DST

> Zapewne moze. Ja tez wybralem taka konfiguracje
> poniekad ze wzgledu na to, ze nie potrzebuje az tak wielkiej przestrzeni
> dyskowej
> wydajnosc sobie cenie, a i bezpieczenstwo mam przy okazji.
> Przecwiczylem tez, ze nie ma wielkiego problemu z postawieniem sie na
> nogi w wypadku awarii 1 dysku
> nawet wtedy gdy obraz streapingu trzymasz na czesci mirrorowanej ;)

Matrix RAID wydaje sie byc optymalnym ukladem, jest wszystko co trzeba,
nie wiem skad sie bierze taka obawa wokol RAID 0 w takim ukladzie.
Na RAID 0 jest sobie system i programy, jesli zdarzyloby sie, ze
faktycznie jeden z dyskow padlby, to:
1. mam backup tej partycji i odbudowa potrwalaby moze z 15-20min
2. przeinstalowanie wraz z driverami i programami to pewnie cos
    ok 3 godzin a nie zdarzylo mi sie jeszcze w ciagu bodajze 15
    lat zeby dysk tak sam z siebie w kompie padl, zawsze byla to
    "pomoc" czynnikow zewnetrznych. Czas tez nie jest argumentem
    bo zanim dysk sie zestarzeje to wczesniej laduje na polce lub
    allegro ze wzgledu na zbyt mala pojemnosc/predkosc.

Pozdrawiam