Re: Matrix RAID - wydajnosc

Autor: Waldek <spam_at_nie.cpam>
Data: Mon 11 Oct 2010 - 23:47:36 MET DST

Użytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisał w wiadomości
news:i8vuaf$gk3$1@news.onet.pl...

> a nie zdarzylo mi sie jeszcze w ciagu bodajze 15
> lat zeby dysk tak sam z siebie w kompie padl, zawsze byla to
> "pomoc" czynnikow zewnetrznych. Czas tez nie jest argumentem
> bo zanim dysk sie zestarzeje to wczesniej laduje na polce lub
> allegro ze wzgledu na zbyt mala pojemnosc/predkosc.

Uwierz mi na slowo, to sie zdarza i na ogol w najmniej oczekiwanym momencie
;)

W firmie mam storage w raidzie 5-tym na dyskach sata 1TB (seagate)
w przeciagu roku polecialy juz 2 a 3-ci kwalifikuje sie do wymiany.
z dyskow SCSI w okresie ostatnich 10 lat jak mnie pamiec nie myli padl w
serwerach 1 (jeden)
z dyskow 2,5" SAS padly juz 2 w okresie ostatnich 3 lat - a mamy ich ok 15
szt

W domu pracuje na raid0 na ~3 letnich wdk-ach i bez problemow (pomijajac
halas)
teraz "zaufalem" F3 jednotalerzowym - zobaczmy czy slusznie ;)

Pozdrawiam