Re: Matrix RAID - wydajnosc

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 12 Oct 2010 - 17:33:09 MET DST

> Matrix RAID wydaje sie byc optymalnym ukladem, jest wszystko co trzeba,
> nie wiem skad sie bierze taka obawa wokol RAID 0 w takim ukladzie.
> Na RAID 0 jest sobie system i programy, jesli zdarzyloby sie, ze
> faktycznie jeden z dyskow padlby, to:
> 1. mam backup tej partycji i odbudowa potrwalaby moze z 15-20min
> 2. przeinstalowanie wraz z driverami i programami to pewnie cos
> ok 3 godzin a nie zdarzylo mi sie jeszcze w ciagu bodajze 15
> lat zeby dysk tak sam z siebie w kompie padl, zawsze byla to
> "pomoc" czynnikow zewnetrznych. Czas tez nie jest argumentem
> [...]

Ja osobiscie rowniez stosuje raid0, przy ghostopodobnych backupach
otworzenie z backupu trwa - ja wiem - z 1h /zalezy od wielkosci
partycji, czy bezposrednio, czy przez siec itp/. Nie trzeba NIC
instalowac, po odtworzeniu system po prostu dziala.

Dzisiaj zrobie testy 1 talerzowych Hybryd (250). 320tki i 500tki maja 2
talerze. Jezeli zrobi wrazenie, biore dla siebie :)

pozdr.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/