Re: Jak archiwizować dane?

Autor: maciek <ochocki_at_op.pl>
Data: Sat 11 Sep 2010 - 13:55:30 MET DST

Sergiusz Rozanski pisze:
> Za 25 lat Ci odpowiem co było warto :) wróżki?
> Obecnie imo najtańszy pojemny nośnik to dvd, później hdd i iimo lepiej hdd.
> Za 5 lat pewnie zgrasz cały na 200TB pena w nośnikiem holograficznym i
> wystarczy na next 5 lat itd... :)

200 TB za 5 lat - I wish I could :P
Ok, kupuję zatem dysk twardy, 500 GB albo 1 TB. Umieszczam na nim dane,
odłączam, chowam do szafy.
Co się z nim fizycznie będzie dziać? Mogę liczyć, że za 5/10 lat
podłączony będzie działał i dane nie będą uszkodzone?
Czy to nie jest tak jak z nieużywaną elektroniką? Kondensatory itd.
Nieużywane urządzenie elektroniczne po latach spędzonych poza prądem
często bywa nieuruchamialne.

--
Dzieci zaczynają w końcu myśleć, że Bóg jest kręgowcem w gazowym stanie
skupienia. - A. Einstein