Re: kabel zasilający USB na zasilanie SATA

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri 10 Sep 2010 - 06:33:52 MET DST

On 2010-09-09 19:03, Piter wrote:

> Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:i6atal$e9o$2@news.onet.pl...

> ale na USB 3.0 musze zakupić kontroler i przejściówkę, a ja chce tak jak
> mam, jedynie dokupić kabelek za kilka zł.

Podpowiadam Ci co jest - by default na kabelku zasilajacym SATA jest 12V
/oczywiscie nie wszystkie urzadzenia z tego korzystaja/. Samego kabelka
nie widzialem. Prąd z jednego portu USB nie zawsze starcza do dysku,
jeżeli juz, to powinien być to kabelek z dwoma wtyczkami USB...

...i o to jest:

http://www.amazon.com/SATA-Power-Data-Cable-Drives/dp/B002PUMWJU/ref=sr_1_12?s=electronics&ie=UTF8&qid=1284092867&sr=1-12
(troszke rozbudowane, ale niewiele - znalezione w 5 min :>)

To o czym pisalem widoczne jest tu:

http://www.fen.pl/index.php?go=2&act=3&produkt=4b4356020df92&profil=5000&pid=1868&kid=1783&fenecom=c3fd22e2938d7d59bd13c959ce95a799&crc=d1392c34658e87df1acac55d0de0bd09

De facto urzadzenie na USB 3.0 zadziala Ci z USB 2.0, czy zasili -
zalezy od portu USB... standardowy problem.

> więcej niż przez esata to raczej nie wyciągnie to USB 3.0 z dysku nawet
> 3.5 calowego.

NIe chodzi o to że więcej, tylko że nie jakoś istotnie gorzej.

Po to by zasilic eSata powstal standard power over eSata, sa juz nawet
przejsciowki do tego:

Z tego co widze to powinno byc cos takiego:

http://www.amazon.com/SATA-Drive-Power-ESATA-Combo/dp/B003S7HV4U/ref=sr_1_24?s=electronics&ie=UTF8&qid=1284092867&sr=1-24

R.

Zla wiadomosc jest taka, ze za 5 zl nic z tego nie kupisz.

pozdr.

Rafał
http://luktronik.pl/