Re: Domowy NAS i przyległości

Autor: Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu_at_com.invalid>
Data: Fri 10 Sep 2010 - 07:41:40 MET DST

W dniu 09-09-2010 15:47, kamil rzecze:

> NAS bedzie mniejszy, tanszy, zazwyczaj pobiera mniej pradu i nie wymaga spedzenia dwoch
> dni nad instalowaniem linuxow.

Jedyny argument: tańszy. Mniejszy? Nieistotne. Mniej prądu? Nie zawsze.
Za to o wiele mniej elastyczny- mając system (niekoniecznie Linuksa,
jak kto lubi to sobie niech Windows stawia) mam to, co chcę, a nie tylko
to, co sobie wymyślił producent. Ale jeśli to mnie ma wynieść 5x koszt NAS
to pewnie sobie odpuszczę ;-)

Najbliżej jestem zrezygnowania z RAID i wykorzystania HP 5520 (ca 100 zł)
z wewnętrznym dyskiem 2,5 cala. Wyjdzie nawet taniej niż dedykowany NAS.

--
Dominik (& kąpany)