wentylator zasilacza się kończy?

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Tue 07 Sep 2010 - 11:18:41 MET DST

Bardzo proszę o radę w dość banalnej sprawie, w któej nie mam jednak
doświadczenia.

Mam sobie 4-letni, całkiem jeszcze żwawy komputer - i nie chaciałbym do
niego dokładać bo za rok-dwa planuję "wymianę pokoleniową" całości.

Tymczasem jednak wentylator w zasilaczu (Tagan 530W) zaczyna coraz bardziej
hałasować... Chyba najlepiej opisuje ten hałas słowo "cykanie" albo
"grzechotanie"; nie jest to ciągłe wycie zatartego łożyska ślizgowego ani
głośny stuk uszkodzonego łozyska kulkowego (nie wiem zreszta, jakie łożysko
tam jest) - raczej jaby luzy, albo odwrtonie - ocieranie o coś.

Od czego zacząć diagnostykę? Czy w takich konstrukcjach da się to naprawić
(jak?), czy trzeba wymienić?

Dzięki z góry

Piotr