Re: [OT] Czy jest patent na bezbolesne pozbycie sie RAID 0?

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu 02 Sep 2010 - 22:32:17 MET DST

Dnia Thu, 02 Sep 2010 16:45:39 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

(ciach...)

> Owszem, możliwe.

Jest widoczne. Ja odczułem sporą różnicę w komforcie pracy przy DTP, a pliki
tam wykorzystywane są jednak znacznie mniejsze.

> Też wątpliwe.

Jakoś przy ślęczeniu nad zdjęciami, czy generowaniem plików do druku
(PostScript ważący dobre 480 MB nie jest specjalnie czymś szczególnym)
komfort pracy mi podskoczył na plus (sprawdzałem na jeszcze starej
konfiguracji z oddzielnymi dyskami SATA, a potem dokładnie tymi samymi dwoma
spiętymi w RAID0 na dokładnie tym samym komputerze).

> A według ludzi znających się na temacie - AID0 ma zastosowanie tam,
> gdzie są długie liniowe odczyty.

W codziennej pracy też potrafi to być miłe. Nie raz mi się już zdarzało
praktycznie nie odczuwać jakiegoś spowolnienia operacji odczytu / zapisu,
gdy jednocześnie wypalana była płyta w nagrywarce (dane ciągnięte z owego
RAID0

> Sam widzisz, że w realnym zastosowaniu (ostatni test - antywirus) nie ma
> praktycznie żadnego sensownego przyrostu efektywności.

Mnie się wydaje, że częściej się jednak przewala pliki po dyskach, niż
zapuszcza skanowanie antywirusem, ale pewnie się mylę. :)

[ Bądź uczynny, pomagaj innym... a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to, co  ]
[ dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem.      (demotywatory.pl) ]