Re: kalkulator mocy na zenfist.pl

Autor: deepblue <deepblue_at_wp.pl>
Data: Mon 02 Aug 2010 - 20:04:42 MET DST

WiesłaW napisał/a

> Znaczy się - z tego przedziału cenowego jest niezły. Na kondensatory
> niebagatelny wpływ ma wysoka temperatura w zasilaczu, czyli ich
> żywotność w dużej mierze zależy od warunków jego użytkowania, chociaż
> zastosowane kondensatory (w tym modelu bodajże marki CapXon i Ost)
> rzeczywiście nie są raczej najwyższych lotów.

A jakie powinny być te warunki użytkowania przy sumarycznym max poborze ok
240W dla zasilacza 500W? Chyba się nie przegrzewał? :)
Rozumiem, że mógł paść 1-2 kondensatory ale 4? To tylko te widocznie
napuchnięte.

> Wątpię jednak, aby inni producenci wkładali lepsze kondensatory, choć
> mogę się mylić. Myślę zresztą, że wymiana samych kondensatorów nie
> jest zbyt wielkim ani kosztownym problemem?

Komp przez 2-3 miesiące wariował trochę (problemy z uruchomieniem) potem
nagle zasilacz umarł ostatecznie. Nie wiedziałem czy coś jeszcze nie padło w
nim oprócz kondensatorów (elektronikiem nie jestem a w małym mieście ani
odpowiednich kondensatorów nie można dostać ani nikt nie naprawia) a komp
potrzebny do roboty...

> BeQuiety zdaje się mają 3 lata gwarancji, czyli co.. skończyła się i
> padł? :/

Ano, niestety. A dokładniej 3 lata i 4 miesiące.

--
deepblue