Re: Zestaw ~1500 zł

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Mon 02 Aug 2010 - 20:52:48 MET DST

Dnia 02-08-2010 o 19:12 Przemysław Ryk napisał na pl.comp.pecet:

> Dobrze. Widzę, że jak teoria nie pasuje do faktów, to tym gorzej dla
> faktów.
> OK. Niech będzie. Znaczy się taki np. Gimp, Inkscape, Paint. NET, Google
> Picasa, XnView, IrfanView, OpenOffice, MS Office, Firefox, Opera, Safari,
> Google Chrome, Internet Explorer, Thunderbird, Windows Live Mail,
> Gadu-Gadu,
> Skype - to pewnie też przykłady programów, o których "zwykli
> śmiertelnicy"

Włącz więc wszystkie i sprawdź zużycie pamięci, będziesz miał fakty. Tylko
po co komu aż pięć przeglądarek?.

> nie słyszeli, a które mając do dyspozycji czterordzeniowe CPU dostają po
> prostu skrzydeł...

Nie będę tłumaczył programistów - dlaczego nie potrafią napisać
odpowiednich
programów!

> To dlaczego jakoś nie jesteś specjalnie w stanie pokazać, jaką korzyść
> (poza
> mitycznym "coraz więcej programów będzie w stanie wykorzystać wiele
> rdzeni")

Może tak: coraz więcej programów będzie w stanie EFEKTYWNIE wykorzystać
wiele
rdzeni (może jestem naiwny, ale mam taką nadzieję).
Dobra. Mały teścik (mam nadzieję, że wystarczająco wiarygodny). Siedzę
teraz
przy lapku R560. Mam do dyspozycji dwurdzeniowca 2 x 2,26 GHz i 3GB RAM.
Zapuszczam NOD32 4.0.314 i WinRARa. Jeden skanuje system, drugi tworzy
archiwum. Widać, że WinRAR bardzo dobrze radzi sobie z dwoma rdzeniami
(do 80% obciąża rdzenie), gorzej z Nod-em - ale cóż z tego jeżeli obydwa
obciążyły mi rdzenie do 100% !?. Zerkam na zużycie pamięci.. 54%. Taa ...
chyba polecę po dodatkową pamięć.

--
WiesłaW
Opera Mail