Re: Zestaw ~1500 zł

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon 02 Aug 2010 - 14:33:54 MET DST

Dnia Mon, 02 Aug 2010 13:04:08 +0200, WiesłaW napisał(a):

> Widzę, że prócz "więcej i jeszcze więcej pamięci" nie przemawiają do Ciebie
> żadne inne argumenty.

Wybacz. Argument "więcej i jeszcze więcej rdzeni" bez jakiegoś sensownego
uzasadnienia jest dla mnie dość kruchy. Opcja, by kupić czterordzeniowy
procesor "na zapas", bo przecież już za chwilę, już za moment nastąpi
prawdziwy wysyp wielowątkowych programów jest raczej dość karkołomną tezą,
szczególnie biorąc pod uwagę, że wielordzeniowe procesory są dostępne na
rynku od dobrych pięciu lat (a jeżeli liczyć HT w Pentium 4 - to od 2003
roku), a z wielowątkowością tak trochę średnio jest.

> Napiszę jeszcze raz. Przyszłość rysuje się w ten sposób, że coraz więcej
> programów będzie korzystało z wielu rdzeni. Jeżeli nawet nie będą te
> programy optymalizowane, to i tak w większości przypadków system jest w
> stanie obciążyć równo kilka rdzeni, więc niedużo stracimy. Chyba nie
> muszę tłumaczyć czym różni się procesor czterordzeniowy od dwu?

Podasz parę przykładów, gdzie można zaobserwować to równe rozkładanie
obciążenia na poszczególne rdzenie w przypadku korzystania z programów,
które raczej wielowątkowo nie pracują?

> Jeżeli mamy ograniczony budżet musimy niestety iść na kompromis. Aby ten
> komputer jak najdłużej nam służył jestem zdania, że trzeba zaopatrzyć się
> w odpowiedni procesor z tej prostej przyczyny, że pamięci prawdopodobnie
> będą tanieć, a dołożenie pamięci jest o wiele prostsze niż wymiana
> procesora. Reszta to jest to, co napisał Marx.

Wymiana procesora na ten sam czterordzeniowy model, który postulowałbyś
kupić teraz w późniejszym okresie czasu wyjdzie jednak taniej, nie sądzisz?

> Następny może trafić się ktoś, komu z kolei spodobają się terabajty dysku i
> napisze coś w tym stylu:
> Do typowo domowych zastosowań wystarczy jednordzeniowy procesor i 1GB RAM,
> natomiast 2TB na dysku są niezbędne, ponieważ użytkownicy często składują
> potworne ilości danych jak zdjęcia, filmy fabularne i z kamery, muzykę,
> gry w ISO, kopie zapasowe i różne śmieci. Ja tak składam i wszyscy są
> zadowoleni :).. i również w niektórych przypadkach się to sprawdzi.

A żebyś wiedział, że składują. Jak jeszcze do tego użytkownik typu
"burdelista", to miejsce na dysku topnieje wręcz w zastraszającym tempie. :)
I owszem - też niejednokrotnie znajomych przekonywałem, że kupno 1TB napędu
się jednak bardziej opłaca, niż 500GB.

[ Wilson: Why do women always do that? (...) Create ridiculous standards   ]
[ that no human could meet, with your careers, with your kids. You got to  ]
[ be more like us men.                        ("House M.D. 5e13 Painless") ]