Re: Zestaw ~1500 zł

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Mon 02 Aug 2010 - 13:04:08 MET DST

Dnia 31-07-2010 o 00:14 Przemysław Ryk napisał na pl.comp.pecet:

> To w takim razie po kiego grzyba dopłacać do czterech rdzeni, jak w tej
> cenie można mieć wyżej taktowanego dwurdzeniowca i więcej pamięci?

Widzę, że prócz "więcej i jeszcze więcej pamięci" nie przemawiają do Ciebie
żadne inne argumenty. Czy Ty w ogóle czytasz te posty?
Napiszę jeszcze raz. Przyszłość rysuje się w ten sposób, że coraz więcej
programów będzie korzystało z wielu rdzeni. Jeżeli nawet nie będą te
programy
optymalizowane, to i tak w większości przypadków system jest w stanie
obciążyć równo kilka rdzeni, więc niedużo stracimy. Chyba nie muszę
tłumaczyć
czym różni się procesor czterordzeniowy od dwu? Jeżeli mamy ograniczony
budżet musimy niestety iść na kompromis. Aby ten komputer jak najdłużej nam
służył jestem zdania, że trzeba zaopatrzyć się w odpowiedni procesor z tej
prostej przyczyny, że pamięci prawdopodobnie będą tanieć, a dołożenie
pamięci
jest o wiele prostsze niż wymiana procesora. Reszta to jest to, co napisał
Marx.

Następny może trafić się ktoś, komu z kolei spodobają się terabajty dysku i
napisze coś w tym stylu:
Do typowo domowych zastosowań wystarczy jednordzeniowy procesor i 1GB RAM,
natomiast 2TB na dysku są niezbędne, ponieważ użytkownicy często składują
potworne ilości danych jak zdjęcia, filmy fabularne i z kamery, muzykę,
gry w ISO, kopie zapasowe i różne śmieci. Ja tak składam i wszyscy są
zadowoleni :).. i również w niektórych przypadkach się to sprawdzi.

--
WiesłaW
Opera Mail