Re: Wolny zapis i szybki odczyt dysku (długie)

Autor: Prussak <prussak_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Jun 2010 - 12:08:17 MET DST

Dnia Sun, 13 Jun 2010 10:19:53 +0200, Olek napisał(a):

> On 2010-06-12 17:38, Prussak wrote:
[ciach]

> po pierwsze - zmień serwis!

W małym mieście trudno o zmianę serwisu.

[ciach]

> jeśli dysk jest sprawny i wszystkie sterowniki do pł. głównej są
> zainstalowane a w BIOSie wszystko ustawione, to może być całkiem coś
> innego. Kiedyś miałem na serwisie kompa który najzwyczajniej świecie
> zatrzymywał się podczas uruchamiania programów itp. Problemem nie był
> dysk, ani wirusy, tylko stare kondensatory na torze zasilania procesora :)

Dysk był podłączany do drugiego kompa. Co prawda w dwóch różnych obudowach
na różnych kablach esata do 2 różnych kontrolerów. Objawy takie same.
Victorią sprawdzałem właśnie na tym drugim kompie. Testowo kopiowałem na
ten dysk i z niego na dwóch różnych kompach. Na macierzystym kompie dysk
był podłączony normalnie do kontrolera sata, na drugim w obudowach
zewnętrznych. Efekt taki sam na obu. Więcej niż 10-krotny wolniejszy zapis
niż odczyt.

[ciach]

> na dzień dobry proponuję zmienić taśmę sygnałową do dysku...

Różne kable esata do obudów zewnętrznych. W tych obudowach inne dyski
chodzą bez problemu. Zapis i odczyt jest zbliżony do siebie.

[ciach]

> trzeba było sprawdzić w tym programie co oznaczają "czerwone kwadraty",
> nie koniecznie bad sectory.

Oczywiście, że nie były to bad sectory, tylko jako sektory z długim czasem
dostępu (powyżej 200 i 600 ms) i masę o czasie dostępu większym niż 50 ms a
mniejszym niż 200 ms.

Pozdrawiam
Prussak