Re: Szybki skaner do archiwizacji

Autor: ptoki <sczygiel_at_gmail.com>
Data: Thu 20 May 2010 - 10:06:57 MET DST

On 19 Maj, 19:47, Uncle Pete <pkozarzew...@isppan.waw.pl> wrote:

> Sam prywatnie często korzystam z cyfrówki zamiast skanera, ale w tym
> przypadku raczej nie. Po pierwsze, skaner będzie obsługiwany specjalnym
> softem do archiwizacji. Z aparatem bezpośrednio raczej nie będzie
> współpracował, nie jestem nawet pewien, czy da się go nakarmić JPEG-ami.
> Po drugie, problem oświetlenia - aby było równomierne i nie robiło
> odblasków na szybie, czyli będzie jeszcze potrzebny stół duplikacyjny.
> Po trzecie, cyfrowe kompakty i kitowe zoomy lustrzanek mają nieprzyjemny
> zwyczaj wprowadzania beczki na szerokim końcu. (Bardziej przyzwoity
> [...]
Widze, twardy jestes :)
Czy priorytetem jest wierność odtwarzania?
Czy istotny jest koszt?
Odniosłem wrazenie ze bedzie tego duzo (te tysiace dokumentow). Jak
nie bedzie podajnika to trzeba kogos zeby przy tym stal.

W pierwszym poscie tego nie pisalem ale Krzysztof Kucharski ma racje.
Aparat mocuje sie relatywnie wysoko. Dookoła aparatu zamocować
świetlówki (lepsze rury). nad świetlówkami dać albo błyszczącą blache
albo na silikonie przykleic folie aluminiowa (mozna popróbować która
strona lepiej bedzie oświetlać (matowa czy błyszcząca).

Na moje krzywe oko chya istnieja "zródła" TWAIN dla aparatów wiec ten
soft powinien byc w stanie je obsłuzyć.
No, ale chcesz tanio czy na fakture? :)

--
Lukasz Sczygiel