Re: Szybki skaner do archiwizacji

Autor: Uncle Pete <pkozarzewski_at_isppan.waw.pl>
Data: Wed 19 May 2010 - 19:47:48 MET DST

> Aparat cyfrowy. Moze byc epsona. No i statyw. Jak beda ksiazki to
> jeszcze szybe za "czy pińdziesiąt".
>
> Naprawde.
> Warto zwrocic uwage aby aparat mial albo fajny soft do instalacji na
> kompie albo pilota. Olej skaner.

Sam prywatnie często korzystam z cyfrówki zamiast skanera, ale w tym
przypadku raczej nie. Po pierwsze, skaner będzie obsługiwany specjalnym
softem do archiwizacji. Z aparatem bezpośrednio raczej nie będzie
współpracował, nie jestem nawet pewien, czy da się go nakarmić JPEG-ami.
Po drugie, problem oświetlenia - aby było równomierne i nie robiło
odblasków na szybie, czyli będzie jeszcze potrzebny stół duplikacyjny.
Po trzecie, cyfrowe kompakty i kitowe zoomy lustrzanek mają nieprzyjemny
zwyczaj wprowadzania beczki na szerokim końcu. (Bardziej przyzwoity
sprzęt wyjdzie poza budżet.) Da się skorygować, ale trzeba w to się
bawić. W sumie - IMHO za dużo zachodu.

Pozdrawiam,

Piotr