Re: Karty 3D

Autor: ptoki <sczygiel_at_gmail.com>
Data: Thu 20 May 2010 - 10:13:05 MET DST

On 19 Maj, 23:42, Maciej Browarczyk <maciekNOS...@NOSPAMwiedzmin.org>
wrote:

> A to nie jest tak, ze w LCD to przejscie to czas reakcji a jako takiego
> odswiezania to nie ma?

Jest i go nie ma. :)
Czas reakcji jest czasem jako potrzeba zeby piksel zmienil kolor. I
nie musi (i czesto nie jest) byc zsynchronizowany z odświerzaniem.

Odświeżanie jest ale po stronie elektroniki przetwarzającej sygnał VGA/
DVI na sygnały sterujące matrycą. I (pewnie dla obniżenia kosztów) te
układy zazwyczaj nie obsługują wyższych odświeżań niż te 85Hz. Moje
monitory (i w domu i pracowe) wyciagaja tylko 60 i 75Hz. Moze jakieś
droższe potrafią sobie lepiej dawać rade ale nie spotkałem takich.

Dodatkowo skomentuję jeszcze to że nawet jeśli na takim 75Hz LCD efekt
3d bedzie widoczny (akwarium) to moze sie okazać że takie dwa
półobrazy "rozmyte" (przez długi czas reakcji lcd) będą męczyć wzrok i
umysł... Ale przyznam ze 3d na lcd nie widzialem.

--
Lukasz Sczygiel