Re: Szybki skaner do archiwizacji

Autor: Uncle Pete <pkozarzewski_at_isppan.waw.pl>
Data: Thu 20 May 2010 - 11:08:50 MET DST

> Widze, twardy jestes :)

Nie twardy, tylko realista (zob. niżej) :)

> Czy priorytetem jest wierność odtwarzania?

Nie, ale nie powinno być większych zniekształceń. Będzie tworzone
elektroniczne archiwum partii politycznych dostępne w internecie -
znajdą się tam różnego rodzaju materiały wyborcze - ulotki, broszury
itp. Muszą być czytelne i niezbyt brzydko wyglądać.

> Czy istotny jest koszt?

Jest. Kwota ograniczona pieniędzmi w projekcie. To znaczy jest
maksymalna kwota, którą można wydać.

> Odniosłem wrazenie ze bedzie tego duzo (te tysiace dokumentow). Jak
> nie bedzie podajnika to trzeba kogos zeby przy tym stal.

Będzie to robiła specjalnie oddelegowana do tego osoba. Podajnik nie
nadaje się - całkowity miszmasz w formatach dokumentów.

> W pierwszym poscie tego nie pisalem ale Krzysztof Kucharski ma racje.
> Aparat mocuje sie relatywnie wysoko. Dookoła aparatu zamocować
> świetlówki (lepsze rury). nad świetlówkami dać albo błyszczącą blache
> albo na silikonie przykleic folie aluminiowa (mozna popróbować która
> strona lepiej bedzie oświetlać (matowa czy błyszcząca).

Gdybym to robił dla siebie, zapewne tak właśnie bym zrobił :) Zresztą
zrobiłem kiedyś z mieszka, Industara i rury kanalizacyjnej duplikator do
slajdów i negatywów, podpiąłem do niego Pentaxa *istDS i używam go
zamiast skanera do przezroczy. Ale to będzie wykorzystywane w firmie i
jestem tylko kimś w rodzaju pośrednika szukającego informacji. Nie
jestem pewien, czy w firmie znajdzie się ktoś, kto będzie majsterkował.
Po prostu taka prawda życia, więc szukam gotowych rozwiązań w ramach
ograniczonego budżetu.

> Na moje krzywe oko chya istnieja "zródła" TWAIN dla aparatów wiec ten
> soft powinien byc w stanie je obsłuzyć.

Dzięki, muszę przyjrzeć się dokładniej.

> No, ale chcesz tanio czy na fakture? :)

Ale ja muszę na fakturę - to są pieniądze z projektu, muszą zostać
rozliczone :)

Piotr