Re: RAM czy grafika ?

Autor: Michał Bień <mbien_at_invalid.pl>
Data: Wed 19 May 2010 - 20:48:47 MET DST

W dniu 2010-05-19 20:14, Tosiek pisze:

> Witam
> Mam taki zestaw:
> AMD Athlon 64 X2 2000 MHz

        Czyli całkiem OK. Po przesiadce na Phenoma II z DDR3 nie widzę
specialnej specjalnej różnicy w codziennej pracy pomiędzy A64 X2 2500
MHz, a PII 3500 MHz, z tym że ja miałem wcześniej 2 GB RAM, teraz 4 GB.
Przy jej rozsądnej ilości rzędu 2 GB już większą różniccę odczuje się
przy zmianie dysku systemowego z talerzy 250 na 500 GB/talerz )choćby
samsungi F1->F3).

> na płycie Gigabyte GA-M61VME-S2,
> ze zintegrowaną kartą NVIDIA GeForce 6100 nForce 400 (256 MB),
> 2 x 500 MB RAMu czyli zapełnione gniazda.

        RAM, RAM i jeszcze raz RAM. Z tego marnego 1 GB jeszcze 256 MB
zarezerwowane jest na pamięć graficzną. IMHO spokojenie wystarczyłoby
64-128 MB przydzielić - na GF6100 i tak grać nie będziesz.

> Chodzi wszystko z XP prof. aż miło.
> No dobrze nie pisałbym gdyby było cacy.
>
> Jak doładowałem Corelowi PP plik ponad 20 MB a w tle był otwarty drugi
> 10 MB, to zaczęło się ślimaczyć odświeżanie przy skalowaniu i przejściu
> na drugi plik. Otwarcie takiego pliku to ok. pół minuty.

        Trudno się dziwić.

> Nie jestem mocny w sprzęcie ale wygląda na mało pamięci na karcie
> graficznej lub RAMu.

        Zdecydowanie RAM. Zresztą karta graiczna i tak przydziela sobie pamięć
graficzną kosztem RAM.

> Karta zintegrowana, gniazda RAMu zajęte. No i co ja mam z tym zrobić.

        Dlatego właśnie nie trawię mody na microATX w normalnych desktopach, a
nie bareone. PRzy normalnym fullATX z 4 slotami na pamięć
idealne do WinXP byłoby dokupienie 2x1GB RAM, łącznie miałbyś 3 GB.

> Prosiłbym o umiarkowaną finansowo radę, ponieważ takie prace nie
> wykonuję często i nie chcę inwestować a tylko usprawnić.

        Kup 2x 1 GB RAM, a te 2x 512 MB sprzedaj potem.
Ceny nowych DDR2 nie są teraz zbyt zachęcające, rozejrzyj się trochę po
znajmoych - może ktoś przesiada się na platformę na DDR3 i w rozsądnych
pieniądzach sprzeda typowy zestaw 2x 1 GB DDR2. Pamięć to nie części
mechaniczne, praktycznie sama z siebie się nie psuje od używania.
IMHO nie ma co za dużo inwestować w tą platformę ze względu na niezbyt
przyszłościową mobo.

> Dobrze by było gdyby ktoś był w stanie wskazać głównego winowajcę, RAM
> czy karta.

        Po raz piąty - RAM.

/MB