Re: RAM czy grafika ?

Autor: =Marcos= <marcos_at_wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info>
Data: Thu 20 May 2010 - 19:58:29 MET DST

> Nie jestem mocny w sprzęcie ale wygląda na mało pamięci na karcie
> graficznej lub RAMu.

Nie wiem jak jest w nowym sprzęcie / systemach, ale jeszcze jakiś czas temu
pamięć karty graficznej praktycznie nie brała udziału w takim
przedsięwzięciu. Karta graficzna wyświetla konkretną rozdzielczość, a że
plik ma np. 6000x4000 pikseli, z punktu widzenia karty nie ma znaczenia.
Raczej z punktu widzenia pamięci RAM.
Pamięć karty graficznej przechowuje dane głównie w zadaniach 3D, ewentualnie
przy odtwarzaniu filmu.

BTW, aplikacje graficzne Corela w starszych wersjach słabo sobie radziły z
dużą ilością RAM. Można było mieć 1,5GB wolnej pamięci, a Corel i tak
przydzielał sobie np. 160MB i przy większej ilości otwartych plików mielił w
pliku swap w nieskończoność.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]