Re: Czy taka zmiana ma sens - dyski

Autor: Konrad N.S. <najswiezy_at_op.pl>
Data: Wed 19 May 2010 - 16:12:42 MET DST

Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości
news:1fjnt4hc2sia3$.dlg@smok.wot...

> Oczywiscie. Choc wiaze sie z przeinstalowaniem systemu.

na to jestem przygotowany, mam płytę instalcyjną z XP Home SP3, klucz,
zewnętrzne DVD.

> OIDP te male asusy, to w dodatku dyski SSD, prawda?

tak. to pogarsza sprawę dla tego co chcę zrobić, dla zamiany dysku
bootowalnego z C na D? żeby dotychczasowy D stał się C?

> Bawilem sie takim Asusem. I mialem ochote za jaja powiesic tego
> ynteligenta,
> co tak wymyslil.

mam to samo, te same rządze.

> Mozna.

w biosie, przed/podczas reinstalacji systemu?
 - błagam prostymi słowami pisz! -

> Jesli na dodatek sciegniesz z obu dyskow, w instalatorze Windows,
> partycje, i jako pierwsza zalozysz na drugim dysku, stanie sie ona
> dyskiem C

tego niestety nie rozumiem.

> Natomiast kwestia jest nieco inna. Jak dobrze pamietam, te Asusy nie
> maja
> napedu DVD. Wiec najpierw sobie sprawdz, czy rzeczywiscie masz tylko
> dwie
> partycje, czy masz tez trzecia, ukryta, recovery (bo nie pamietam).

w tym akurat modelu 901 nie ma recovery. 100%. dysk C 4GiB, D 8 GiB,
płyta instalacyjna DVD z XP Home SP3.

> Jak dobrze pamietam,, to nie tylko kwestia samego windowsa, ale i
> narzedzi
> asusowych ktore oczywiscie laduja sie na c..

czy po zmianie dotychczasowego D w bootowalny "nowy-C" te narzedzia
nie będą sie instalowały razem z systemem na nowym-C?
a tych narzedzi istotnyh jest OIDP 5 lub 6 sztuk.

> zacznij od wywalenia wszystkich kopii poprawek ktore trzyma
> sobie windows, celem umozliwienia ich ewentualnego odinstalowania.

znowu nie rozumiem. w dodaj-usuń-programy wystarczy odinstalowac
tepoprawki, które pozwolą się odinstalować?

> Mozliwe. A w bIOS nic nie ruszaj, zreszta, w tych notebookowych
> biosach
> teraz malo co sie da zmienic.

to w jaki sposob zmienić dotychczasowy D *GiB w dysk systemowy, z
którego bedzie całość ruszać?