Re: Czy taka zmiana ma sens - dyski

Autor: Mark <tajny_at_adres.w.pl>
Data: Wed 19 May 2010 - 14:05:39 MET DST

Dnia Wed, 19 May 2010 12:27:10 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

> Czy taka zmiana jest mozliwa??

Oczywiscie. Choc wiaze sie z przeinstalowaniem systemu.

> W komputerze są dwa dyski (przyjmijmy) niewymienne, na stałe.
> Jeden z nich to C: a drugi to D:

OIDP te male asusy, to w dodatku dyski SSD, prawda?

> C;, jako systemowy, jest bardzo mały, po zainstalowaniu systemy XP
> Home dysk jest niemla w 100% zpaisany po ściągnięciu wszystkich
> poprawek.Natomiast dysk D: jest dwukrotnie większy.

Bawilem sie takim Asusem. I mialem ochote za jaja powiesic tego ynteligenta,
co tak wymyslil.

> Czy można te dyski zamienić?

Mozna.

> Nie umiem tego nazwać, ale czy można im nadać takie znaczenie, żeby
> ten większy D stał się systemowym i działał jako dysk głóny, tak jak
> dotycghczasowy C?

W Windows od XP wzwyz, mozesz instalowac system na dowolnej partycji lub
dysku. Jesli na dodatek sciegniesz z obu dyskow, w instalatorze Windows,
partycje, i jako pierwsza zalozysz na drugim dysku, stanie sie ona dyskiem C

> Czy to sie nazywa nadani atrybutów?

Nie
Natomiast kwestia jest nieco inna. Jak dobrze pamietam, te Asusy nie maja
napedu DVD. Wiec najpierw sobie sprawdz, czy rzeczywiscie masz tylko dwie
partycje, czy masz tez trzecia, ukryta, recovery (bo nie pamietam).
I czy instalacja nie polega na przywroceniu obrazu z tej partycji, a jesli
nie, na co pozwala instalator, ewentualnie czy jestes gotow poswiecic te
ukryta partycje, celem odzyskania miejsca i zrobienia czystej instalacji z
DVD USB
O ile masz jakis nosnik na CD/DVD
Jak dobrze pamietam,, to nie tylko kwestia samego windowsa, ale i narzedzi
asusowych ktore oczywiscie laduja sie na c..

> System na C wypełnia dysk w 100%, ciągłe raporty o braku mijsca, o
> błedach.

przejdz na grupe dla XP, lub poszukaj w sieci o odchudzaniu Windows XP.
Tysiace porad. A zacznij od wywalenia wszystkich kopii poprawek ktore trzyma
sobie windows, celem umozliwienia ich ewentualnego odinstalowania.

> Czy to jest możliwe?
> Czy wystarczy zmiana w BIOS?

Mozliwe. A w bIOS nic nie ruszaj, zreszta, w tych notebookowych biosach
teraz malo co sie da zmienic.

> Wiem, że w tym komputerze dysk D 8GiB jest wolniejszy,

A tam wolniejszy. To wciaz dysk SSD.

> Nie chcę zmieniać systemu na inny, na XP Home mam klucz/licencję.

...ale pewnie nosnika Ci nie dali juz?

> Działań N-Lite'm się boj, nigdy tego nie robiłem, i nie wiem, czy to
> dobry pomysł.

W tym wypadku, nlite niewiele Ci da.

> A może są jakieś "darmowe" "lżejsze" systemy operacyjne pozwalajace na
> to samo (praca z innymi programiami tak jak pod Win XP Home)?

Tak szczerze, to ciezko juz znalezc systemy wymagajace tak malo miejsca.

> Na jakich grupach powinienem pytac o systemy alternatywne? lub pomoc z
> XP Home by był mniejszy?

np tych poswieconych windowsowi Xp.Np pl.comp.os.ms-windows.xp

--
Mark