Re: Czy taka zmiana ma sens - dyski

Autor: Mark <tajny_at_adres.w.pl>
Data: Thu 20 May 2010 - 11:35:43 MET DST

Dnia Wed, 19 May 2010 16:12:42 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

> na to jestem przygotowany, mam płytę instalcyjną z XP Home SP3, klucz,
> zewnętrzne DVD.

Wiec nie ma przeciwwskazan

> tak. to pogarsza sprawę dla tego co chcę zrobić, dla zamiany dysku
> bootowalnego z C na D? żeby dotychczasowy D stał się C?

Nie. Nie ma zadnego znaczenia.

> w biosie, przed/podczas reinstalacji systemu?
> - błagam prostymi słowami pisz! -

BIOSu nie tykaj, bo po co. Raz, ze w laptopach konfiguralnosc biosu ostatnio
jest prawie zerowa, a dwa, ze to nie BIOS przypisuje dyskom nazwy literowe -
bios jedynie pokazuje ktory dysk jest d pierwszego, do drugiego kontrolera
podpiety itp.
Wiec opcje masz dwie tak naprawde. Albo *fizycznie* zamienic napedy
miejscami, tzn przepiąć je na tasiemkach - co spowoduje ze np instalator
bedzie widzal dysk 8GB jako pierwszy, nie jako drugi - albo nie przepinac,
uruchomic instalator XP (polecam "czystego" XP, nie zadne recovery z Asusa)i
gdy dojdzie do etapu wyborow dysku, wyswietla Ci sie dwa: 4 i 8GB, z
przypisanymi literami i sformatowane.
Proponuje tak - z *obu* usuwasz partycje calkowicie - spowoduje to ze
tracisz przypisanie liter do dyskow.
- wybierasz *drugi* dysk, zakładasz na nim partycje - wiec narzuci mu C:
- nie zajmujesz sie wcale pierwszym dyskiem ( jego sformatujesz sobie juz
pod Windowsem, w Menedzerze Dyskow, i wskazujesz instalacje na drugim dysku.

To w wersji optymistycznej, tzn ze instalator Windows wogole rozpozna Twoje
dyski. Jesli napisze ze brak dyskow twardych - to niestety, ale bedziesz
musial skorzystac z nlite, zeby sobie stworzyc plytke instalacyjna XP ze
zintegrowanymi sterownikami SATA/AHCI Twojego kontrolera.

> w tym akurat modelu 901 nie ma recovery. 100%. dysk C 4GiB, D 8 GiB,
> płyta instalacyjna DVD z XP Home SP3.

"czysty" XP czy XP od Asusa?

> czy po zmianie dotychczasowego D w bootowalny "nowy-C" te narzedzia
> nie będą sie instalowały razem z systemem na nowym-C?
> a tych narzedzi istotnyh jest OIDP 5 lub 6 sztuk.

Z tymi narzedziami to bywa roznie, bo:
- przy preinstalacji fabrycznej, producent ma wszystko gdzies, i laduje na
dysk systemowy.
- przy instalacji recznej czesto nie da sie wybrac docelowego miejsca
instalacji, tylko laduje sie domyslnie, czyli c:/program files
- a jak juz sie da wybrac sciezke, to i tak wiele bibliotek laduje sie do
folderu systemowego..

> znowu nie rozumiem. w dodaj-usuń-programy wystarczy odinstalowac
> tepoprawki, które pozwolą się odinstalować?

Nie nie nie. Tam usuniesz cala poprawke, a nie jej kopie.
http://forum.dobreprogramy.pl/optymalizacja-odchudzanie-windowsa-opis-krok-kroku-t76580.html
przegladnij to sobie, zwroc uwage na "usuwanie plikow aktualizacyjnych"

--
Mark