Czy taka zmiana ma sens - dyski

Autor: Konrad N.S. <najswiezy_at_op.pl>
Data: Wed 19 May 2010 - 12:27:10 MET DST

Czy taka zmiana jest mozliwa??

W komputerze są dwa dyski (przyjmijmy) niewymienne, na stałe.
Jeden z nich to C: a drugi to D:

C;, jako systemowy, jest bardzo mały, po zainstalowaniu systemy XP
Home dysk jest niemla w 100% zpaisany po ściągnięciu wszystkich
poprawek.
Natomiast dysk D: jest dwukrotnie większy.

Pytane:

Czy można te dyski zamienić?
Nie umiem tego nazwać, ale czy można im nadać takie znaczenie, żeby
ten większy D stał się systemowym i działał jako dysk głóny, tak jak
dotycghczasowy C?
Czy to sie nazywa nadani atrybutów?

Dokładne parametry sprzętu:
ASUS EEE PC 901
Procesor Intel Atom N270
Ram 1GiB
C systemowy niecałe 4GiB
D niecałe 8GiB
(Dane w większości przechouję na kartach pamięci 8 i 16GiB)
System - mam licencję na Win XP Home

System na C wypełnia dysk w 100%, ciągłe raporty o braku mijsca, o
błedach.
Chciałbym wgrać/zainstalowac system na większym dysky, tym 8Gib i żeby
on stał się dyskiem "C".
Czy to jest możliwe?
Czy wystarczy zmiana w BIOS?

Wiem, że w tym komputerze dysk D 8GiB jest wolniejszy, ale mogę calośc
przypieszyć nieco za pomocą programu FlashFire, a przede wszystkim
(jesli zmiana bylaby mozliwa) uzyskam komfort pracy systemu, który nie
bedzie si "dusił" na małym dysku 4GiB.

Nie chcę zmieniać systemu na inny, na XP Home mam klucz/licencję.
Działań N-Lite'm się boj, nigdy tego nie robiłem, i nie wiem, czy to
dobry pomysł.

A może są jakieś "darmowe" "lżejsze" systemy operacyjne pozwalajace na
to samo (praca z innymi programiami tak jak pod Win XP Home)?

Na jakich grupach powinienem pytac o systemy alternatywne? lub pomoc z
XP Home by był mniejszy?
Z góry dziękuję za pmoc i odpowiedzi.