Re: Pytanie do RAIDowców - o dyski oczywiście ;-)

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 14 May 2010 - 22:19:44 MET DST

** Krzysiek <krzysztofogorek@gmail.com> wrote:

> Witam! Jakich dysków chłopaki używają do RAIDowania na 10, 1 etc?

Normalnych?

> Pytam, bo mam w domu 2 Seagaty NS 250GB w RAID0 i od trzech lat chodzą bez
> zarzutu. Do firmy na start kupiłem jakieś zwykłe Seagaty 4x320GB.

Co to są "zwykłe Seagaty 4x320GB"? Może po prostu podaj symbol bo ani nie wiemy
jakie to są Seagate'y, jaki interfejs, jaki kontroler itd. - uważasz, że to
nieistotne?

> Coś się sypało, czy może nie dawały rady (ale coś było nie tak
> skonfigurowane) więc zamówiłem 4 nowe WD RE3. Super. Fajne - Enterprise
> Storage, ta ta.... Zamontowałem, skonfigurowałem RAID 10. Inicjacja .... i
> leży. Błedy zapisu, błędy odczytu. Jeden padł/był padnięty. Taki pech? Czy
> może jednak rzucić okiem na coś innego?

Jak to czy? No skoro wypisało Ci, że był walnięty to był walnięty - to
normalne, dyski padają. Po to jest RAID, zarządzanie storage itd. aby sobie z
tym radzić. Wolałbyś aby padnięty dysk się nie ujawniał do czasu katastrofy?

Również nie napisałeś CO Ci wypisało, że dysk padnięty (SMART?) - więc jak mamy
Ci odpowiedzieć/pomóc?